Header Ads

Da li je inat vrsta motivacije?


Kod nas balkanaca čini se da je inat opravdanje za sve što uradimo, a čak može da služi i u motivacione svrhe uz šta ide ona čuvena: "E hoću iz inata!". Da li nas inat zaista dobro motiviše i kako on deluje na nas? Kada osoba izgovori "E sad ću iz inata!" ona je ljuta, besna ili povređena. Nju vode negativne emocije, što, svi znamo, nije dobar put za sreću. Zašto nije? Pogledajmo moguće puteve inata i "sreće".


Inat u službi motivacije



Ako dugo radite na nečemu i očekujete da u tome uspete, ali se ipak desi suprotno, bićete veoma povređeni i osećaćete se loše. Razočaranje će brzo preplaviti vaše telo, a tuga će vam se videti na licu. Kada nakon nekoliko minuta shvatite da i pored neuspeha želite da se i dalje trudite, jer želite da dokažete sebi da vi možete da uspete, desi se da kažete sebi da ćete to uraditi iz inata! Tu rečenicu nije izgovorilo vaše razočaranje, već onaj deo vas koji želi da vi i pored tog neupeha uspete. Međutim, vi ćete, jer je razočeranje i dalje emocija koja vas u tom trenutku "drži", buditi u sebi "motivaciju" koja pronalazi pogrešan put.

Vi inat nazivate motivacijom, jer vam se javlja u sličnom obliku, ali to nije prava motivacija!

Taj put je onaj koji je pokrenut iz negativnog: iz besa, iz tuge. Ta "motivacija" nije prava motivacija. Vi je tako nazivate, jer vam se javlja slično kao neka motivaciona poruka "E sad ću da uspem!". Kada pročitate ovu rečenicu, znam da ćete je pročitati sa negativnim kontekstom i da ćete osetiti da ta rečenica ne bi bila ista kao i ona "Sad ću da uspem!" ali izrečena sa osmehom. Probajte! Recite onako iz inata, sa namrgođenom facom "E sad ću da uspem!" i recite to sa širokim osmehom punog sreće što ćete uskoro uspeti: "Sad ću da uspem!" Koja je razlika? Ogromna. 


Osećate da je razlika velika. Telo vam drugačije treperi kada jednu istu rečenicu izgovarate pod različitim emocijama. I upravo od toga kako kako se osećate dok odlučujete o svojim budućim radnjama, zavisi da li je ta motivacija ona prava ili je u pitanju samo inat.

Inat kao prikrivena zavist


Još jedan dosta zastupljen oblik inata je onaj gde vi kažete nekome; "Sad ću iz inata!", a da pritom nije reč o prkosu. Ne mešajte inat sa prkosom! Prkos se javlja kada vi želite da postignete nešto dobro u odnosu na nekoga ko je superiorniji od vas i ko na vas i gleda tako. Želite da se izjednačite sa njim ili, još bolje, da ga prestignete u njegovoj večini. 

Ne mešajte inat sa prkosom!

Inat ima negativniju konotaciju kada je rad u odnosu na druge u pitanju i uvek u sebi nosi zavist koju ne želite da priznate ni sebi. Na primer, ako želite da se dokažete vašim roditeljima u nečemu za šta se oni nisu slagali da vi radite, vi tada njima prkosite - vi ne zavidite svojim roditeljima, samo im prkosite. Međutim, kada gledate kako neki vaš kolega/inica  postiže uspeh koji vi želite i koji u vama izaziva zavist, u vama se rađa rečenica: "E sad ću i ja to uraditi iz inata!"



Inat je u ovom slučaju produkt negativne smese koja sadrži bes, zavist, i razočaranje u sebe. Slično kao u prvom slučaju samo što je u ovom dosoljeno sa zavisti koja svakako doprinosi da smesa bude veća i da vaša želja bude jača. Ponovo, mnogi će taj inat i tu veliku želju za uspehom pomešati sa motivacijom, međutim, ponovo, ona to nije, jer je rođena iz negativnog!

Inat kao nesigurnost


Kada imate manjak samopouzdanja i kada ne znate kako da popravite taj nedostatak, vi ne možete biti potpuno srećna osoba. Ljudi koji su nesigurni se ne mogu na pravilan način ni radovati sopstvenom uspehu. Šta oni rade? Svaki svoj uspeh ne "proslavljaju" i ne obrađuju u svojoj glavi kako bi trebalo. Nisu ponosni na sebe kad treba i ne umeju da u tim trenucima uspeha sebe motivišu na više i bolje. Njima kao da ništa nije dovoljno dobro, jer ne poštuju dovoljno sebe i svoj rad.

Inat se rađa iz negativnog, dok se motivacija javlja samo iz pozitivne misli i emocije!

Sa druge strane, oni svaki svoj neuspeh preuveličavaju toliko da o njemu non-stop razmišljaju i preopterećuju se. Time hrane svoju nesigurnost i potvrđuju je. To je tema za sebe. U tim situacijama nesigurne osobe gaje u sebi inat koji im jedini služi kao "motivacija" za dalje radnje, jer ne mogu zbog svoje nesigurnosti probuditi pravu motvaciju koju nose u sebi i koju samo radost može izroditi. 



Dakle, i u ovom slučaju dolazimo do toga da je inat samo produkt naših negativnih emocija koje mi često brkamo sa motivacijom. Kada ga tako shvatamo, kao motivaciju, radimo stvari i želimo da dođemo do uspeha puni neinspirativnih misli i sa lošim osečanjima koji nas neće učiti istinski srećnim i kada do uspeha zaista i dođe. Ako misliš da grešim, zapitaj se: da li kad osetiš inat i kada misliš da te on motiviše imaš osmeh na licu? Nemaš. Znači nemaš motivaciju, već delaš iz inata!

Fotke: pixabay

2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Svatko tko danas čita ovo svjedočanstvo trebao bi slaviti sa mnom i mojom obitelji jer je sve počelo kao šala za neke ljude koji su rekli da je to nemoguće. Moje ime je Ahha i ja sam iz Isreala. Ali selim se u Chicago u SAD sa suprugom. Sretno sam oženjen, imam dvoje djece i ljupku ženu. Nešto strašno dogodilo se mojoj obitelji kada sam ostao bez posla, a supruga otišla od kuće jer se nisam mogao brinuti o sebi i potrebama svoje obitelji. Njezina i moja djeca u tom trenutku. Nijedna žena me ne podržava da se dobro brinem o djeci. Pokušavam poslati probnu poruku svojoj ženi, ali ona me sprječava da razgovaram s njom. Pokušavam razgovarati s njezinim prijateljem i obitelji, ali ipak znam da mi se može pomoći i prijavio sam se kasnije toliko prijatelja, ali me ipak nisu zvali, dok ne dođe vjerni dan koji nikad u životu neću zaboraviti. Kad sam sreo starog prijatelja koji mi je objasnio sve moje poteškoće i rekao mi je o velikom čovjeku koji mu je pomogao da dobije dobar posao u Coca Coli i rekao mi je da je čarobnjak, ali ja sam osoba koja nikad ne vjeruje u pravopisu ali sam odlučio probati i DrAlaba me uputio i pokazao mi što da radim na ovih sedam dana obroka. Pratim sve upute i dobro radim ono što je tražio od mene. DrAlaba se pobrinuo da sve prođe kako treba i da će me supruga ponovno vidjeti nakon predivnog DrAlabinog djela. Supruga me nazvala s nepoznatog broja i ispričala mi se i rekla mi da joj jako nedostajem ja i naša djeca i moja žena što se vraćam kući. I nakon dva dana nazvao me prijatelj koji mi je poslao pismo zahvalnosti, sada sam menadžer Paragona u SAD-u. Savjetujem vam da ako imate problema pošaljite poruku na ovaj email: dralaba3000@gmail.com ili WhatsApp na telefon +1(425) 477-2744 i dobit ćete najbolji rezultat. Uzmite stvari zdravo za gotovo i to će vam oduzeti. Želim vam najbolje.

    ReplyDelete